Machine Learning/Statistical Modeling

[Marketing] Lookback Window (전환 추적 기간)

데이터 세상 2022. 11. 4. 19:28

Lookback Window (전환 추적 기간)

지정한 모델에서의 전환 기간을 설정하는 것을 의미

 

the period of time after which an ad is viewed or clicked that a conversion can be attributed to the ad.

광고를 보거나 클릭한 후 전환이 광고에 기인할 수 있는 기간

 

marketers to determine which ads resulted in conversion during the specified time frame.

마케터가 지정된 기간 동안 전환으로 이어진 광고를 결정할 수 있다.

 

가장 일반적인 전환 확인 기간은 7일이지만 한 달의 기간과 마찬가지로 1~3일도 드문 일이 아니다.

그러나 광고를 보고 1년 후에 발생하는 전환은 표준 전환 추적 기간을 벗어난다.

 

Attribution Windows

Attribution windows, also known as lookback or conversion windows, allow marketers to take a step back in time to see which behaviors led people to click on their ads. The attribution piece of this means marketers can see which channels or campaigns are leading to clicks, sales, downloads, or other desired conversion events. It all comes down to conversion tracking—you don't want to put content out that does not attract traffic and conversions, but it is hard to know which keywords, videos, and ads are attracting your audience's attention.

This is why a conversion window, or lookback window is important. It lets you look back into the customer’s path to purchase and attribute a portion of the eventual conversion to clicks and impressions that happened prior to converting.

 

전환 확인 기간 또는 전환 기간이라고도 하는 기여 기간을 통해 마케터는 시간을 되돌려 어떤 행동으로 인해 사람들이 광고를 클릭했는지 확인할 수 있습니다. 이를 통해 마케터는 클릭, 판매, 다운로드 또는 기타 원하는 전환 이벤트로 이어지는 채널이나 캠페인을 확인할 수 있습니다. 모든 것은 전환 추적에 달려 있습니다. 트래픽과 전환을 유도하지 않는 콘텐츠를 게시하고 싶지는 않지만 어떤 키워드, 동영상 및 광고가 청중의 관심을 끌고 있는지 알기는 어렵습니다.

이것이 전환 추적 기간 또는 전환 확인 기간이 중요한 이유입니다. 이를 통해 고객의 구매 경로를 되돌아보고 최종 전환의 일부를 전환 이전에 발생한 클릭 및 노출에 귀속할 수 있습니다.

 


References

 

 

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